Våfflor Och Pannkakor och Parfymerade Ägg

Ok, here's the deal: jag är nu ägare till http://www.sugarplumfanblogg.devote.se , en fanblogg om Sugarplum Fairy samt systerblogg till Saras http://www.mandodiaofanblogg.devote.se , den underbara Mando-bloggen! Så mina uppdateringar här kanske inte kommer lika ofta längre, för just nu prioriterar jag SpF-bloggen. Såklart blir det lite personliga saker där också, men...

Under veckan som gått har det kläckts en del roliga sägningar, givetvis rapporteras de här!

"Vad gör man med en sån här?"
*håller upp ett bröd*
- J tänker inte riktigt färdigt i matsalen.

"En sån där... bzz på golvet"
- Våran norska kompis vill säga dammsugare.

"Pannkakor och våfflor är typ lika som katter och fåglar! Båda lever och äter, men de är liksom inte samma!"
"Fåglar äter väl inte pannkakor?"
- Hört vid matbordet.

"Likheten mellan pannkakor och våfflor är som likheten mellan fåglar och katter. Inte som likheten mellan pannkakor och fåglar, alltså..."
- Hört vid matbordet 2

"Å, kan du hämta lite fil åt mej?"
"Nee..."
"Men jag hämtade ju kaffe åt dej igår!"
"Men det är ju inte lika, de är ungefär som våfflor och pannkakor!"
- Hört vid matbordet 3

"Hur många ägg?"
"Sex stycken... Men de får inte vara parfymerat!"
"Äggen?"
- Jag (1,3) ska gå och handla åt mormor (2). Hon leder samtalet vidare in på tvättmedel utan att jag riktigt hänger med...

"Pannbiff, korvbröd och remouladsås"
- Bidrag till tävlingen "Äckligaste Skolmaten Ever Awards". Får faktiskt erkänna att det slår mitt paradnummer Fiskblock med Dansk Ost på. Luktar skitilla.

Fick för övrigt glädjehicka i fredags när jag läste Falu Kuriren och fick veta att Sugarplum gör en akustisk spelning i Borlänge med signering efteråt, gratis och utan åldersgräns!!! Jag ska dit! vet inte riktigt hur än, dock... tåg eller buss antar jag, jag vet inte om jag missar något i skolan. men det skiter jag i, jag ska på spelning! Det blir tredje gången jag ser dem live! Och så kanske jag skaffar falsklegg/raggar upp dörrvakten/gömmer mig under ett bord när lokalen töms och sedan smiter fram lite snyggt när alla 18+ börjar komma... Får se. Rock'n'roll!

 Den enda bilden mamma fick på oss från Rock for Moc... Som synes var vädret inte det bästa, men scenen hade ju tak så det var lugnt för våran del. Jag är i mitten, ni ser min nya, snygga gitarr. Den är fruktansvärt härlig!

Kram!
//Nea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0