Tragiskt Tält och Oväntade Nattgäster

Mamma ringer och säger att Sugarplum är på radio Dalarna. prima liv. 08:00 Mamma ringer och säger att SpF är på radio Dalarna. Jag är trött men masar mig upp...

 Jag borstar tänderna på fel ledd... But it won't kill you att vrida lite på huvudet ;)

 I bilen på väg ut i skogen (Finnåkers kursgård). Åkte med en trevlig f.d. elkille på festivalen, kul typ. Tyckte mig se ett marsvin larva omkring i vägrenen, men det visade sig vara en pappmugg som det blåste lite på. Men det var verkligen likt!

 Väl framme är det redan mörkt. Jag hänger upp mina ficklampor i ett närliggande träd och påbörjar arbetet med mitt hopplösa tält. När jag sitter där på knä i leran och svär över icke-existerande snören kommer en bil och parkerar ca tio meter från mitt tält. Inget komstigt, det är ju parkeringsplats där. Men jag håller på att sätta i halsen när ett speciellt gäng kliver ur bilen; Jonas, David och Krippe! hehe, så när de stövlat iväg så passade jag på att plåta deras bil. Stalker som jag är ;)

 Konserten börjar! Jag står nästan längst fram, och det är härligt röj framför scenen. Bland annat bjuds det på en (för mig) helt ny låt; Just a little bit more. Jättehärlig, sången mixades lite för lågt bara. Har fler bilder från spelningen, men lägger inte upp dem här. Kanske finns de på Rock for Mocs hemsida snart. Krille kastade en trumstock, var rätt nära att få den, men tyvärr...

 Mitt artist-pass, som man så klart gick omkring och glassade med =) Det hänger på väggen nu tillsammans med alla affischer Iamfairy varit med på.

 Vi väntar på resultat efter spelningen. Batteriet i mammas kamera tog slut innan vi skulle spela, detta är från min kamera, så tyvärr har jag inga bilder från giget... Men det kanske kommer, om jag har tur. Hur som helst, det gick jättebra att spela, jag fick ett sånt där hallelujah-moment eller nåt; vid något tillfälle kändes det verkligen som om vi tog publiken till högre himlar ;) Aja, resultatet blev i alla fall följande:

 Topp tre utan inbördes ordning: In Bloom, Anders och Iamfairy!!! Så nu har vi lite trevliga priser att vänta, bland annat en studioinspelning till Rock for Moc-skivan. Micket braa, jaa.

  Bandet hänger backstage, i den underbara lastbilen utrustad med värmeelement! Där serveras även diverse godsaker, till exempel suspekta chokladpraliner som jag givetvis käkar en hel del (lite för mycket) av.

 Jag och David river mitt Tragiska Tält, som under natten försett mig med fuktskador och blöta fötter. Konstruktionen förstod jag mig inte alls på: innertältet var rektangulärt och yttertältet sexkantigt (det sistnämnda råkade jag även sätta upp ut och in, antar att jag var lite distraherad av bilresenärerna tio meter ifrån mig), så tältdukarna låg mot varandra och allt blev blött, även fotändan på min sovsäck. Mysigt.

Men på det hela taget var Rock for Moc en väldigt trevlig upplevelse, speciellt som jag fick inviga min nya gitarr.

Nu lever jag härligt studentliv i min lätt igengrodda lägenhet; jag sitter på golvet och käkar, sitter på golvet och spelar gitarr, sitter på golvet och skriver... jag gillar mitt golv. Det är väldigt användbart.

Detta inlägg får avslutas med några väl valda ord från Iamfairybasisten Jocke:

"Mozarella är som ost fast godare!"

Kommentarer
Postat av: Celine

Oh, snygg bild på plummarna! Hur gick det förresten, du spelade där va? ;)

2008-09-09 @ 07:39:19
URL: http://ceeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0