Oslagbart OS och Hur Man Gör Ett Gevär Av En Termos

(detta inlägg skrevs nån gång under tiden jag inte hade internet, så det kom inte förrän nu)

Jaha, då var jag tillbaka från semestern, en ca två veckor lång historia utan tillgång till dator, och skolan har börjat. Jag har insett att jag inte är så ambitiös som jag trott... eller så är jag bara lite blyg, övningsrummen på skolan är väldigt lyhörda. Och att öva en del andrasopranstämmor där känns alltså inte helt lockande... Annars verkar Musikkonservatoriet vara en riktigt bra skola. Har redan träffat en massa trevliga människor! Har även stött på en väldigt fin gitarr, en Hagström Viking. För 6 250 kr... eller något liknande. Way too much i alla fall. Köper jag den har jag inga besparingar kvar över huvud taget. Alternativet är en Ephiphone för ca 4000 men den är inte alls lika härlig som Hagström...


Hur som helst, Blowingroom blev en rolig men blöt historia. Jag fick bra recensioner i AT, och hade mer publik än akten på lancashirescenen just då... Misstänker dock att vi råkade käka upp godiset som ett annat band hade satt upp på sin rider, men de överlevde säkert ;) Eftersom vi fick hänga på artistbuffén så spanade vi såklart in lite av Nordmans divafasoner (rätt lindriga egentligen om man jämför med vad man hört om andra band, men rätt diviga om man ser till festivalens proportioner); de fick ett eget rum med helfigurspegel, lyxig mat upplagd på tallrik och serverad, lax eller något till hunden, och när de väl kom upp på scenen var de trekvart försenade. Riktigt dålig stil! Jag fick för övrigt signa en väska, det var trevligt!


Några dagar efter Blowingroom hittade vi the road neråt västkusten till. Farmor och farfar, Erika och Edvin (med tillhörande bowling för 500 spänn) och kusinerna avverkades. Jag lyckades även få tag i en tidning som jag letat efter länge, med en åttasidors intervju med Mando Diao. Eftersom jag så gärna ville ha med mig intervjun hem och tidningen var ånad, så var det enda raka att sätta sig och skriva av den... jag hade kommit till sista sidan när farmor stack in huvudet i mitt rum och frågade: "Men... varför använder du inte kopiatorn?"

Yes...


När man är på semester är man ju mer eller mindre slut i huvudet hela tiden, så givetvis kläcktes en hel del godingar till citat. Varsågoda!


"Man kan ju inte ha armar som är längre än huvudet!"

- Daniel kan det här med anatomi. Det han menade är att man väl inte kan ha armar som är så långa att man kan sträcka dem över huvudet. Vi har dock testat och jo, det kan man.


"Men man springer ju inte med fötterna!"

- Mer anatomiskt mumbo jumbo av Daniel.


"Vilket lag hejade Svennis på som barn?"

"Lagen om äktenskapsförord!"

- Kul vits på radio


"Svante... Andreas... Svan... Vad heter du, Daniel?"

- Pappa är lite förvirrad efter att ha träffat diverse bröder. Namnet på hans son liksom... slinker undan...


"Det var en i min skola som skulle göra ett gevär av en termos och så skulle han skjuta älgar men han hittade inga älgar så då sköt han älgskyltar i stället!"

- Söt unge på vikingaby.


Apropå det sista citatet; hur 17 gör man ett gevär av en termos? För barnet som sa det verkade det 100% självklart, såklart, det fattar ju alla hur man gör! Inte riktigt... det var något av det gulligaste jag någonsin hört!


I vilket fall, hemma igen från semestern tvingades jag bevittna Diggiloo, det var väl bättre än jag trodde, men fortfarande lite själlöst. Sedan gick flyttlasset till Falun, och nu sitter jag i min egen lägenhet och skriver på min nya bärbara dator! Jag har visserligen inget Internet än, och det suger lite, men det skulle komma någon snubbe i veckan och fixa det! David har varit trevlig nog att bränna ner Mysteriet på Greveholm åt mig, enligt mig den bästa julkalendern ever (tillsammans med Sunes jul, givetvis). Nu är de bara så konstiga och moderna. Lågvattenmärket måste ha varit "höjdarna", en massa tvivelaktiga tygdockor med en ny story varje dag, det var ju inte ens vinter där de bodde!!! Vad är det för himla undermåligt julkalendersskräp??? SKA DET VA SÅ???


"Vad är det som gnisslar?"

"Gallret till bakluckan kanske?"

"Mm, vänta..."

*vänder sig om och försöker stänga gallret*

"Men det går ju inte!"

"nej men du kan ju inte trycka det rätt upp, du måste fälla upp det och tjonga fast det i taket!"

"Aaarg, det går inte!"

"Men kolla här, om in hand är gallret så ska det upp !"

"Okej..."

*Drar och sliter, lyckas tillslut få upp gallret*

"Men, det gnisslar ju fortfarande!"

*obekymrat*"Då var det väl inte det då."

- Jag (2,6,8,12), mamma och David (1,3,4,5,7,9,10,11) åker bil och David stör sig på oidentifierat ljud. Jag försöker förklara hur man fäller upp gallret till bakluckan, men han har vissa problem... När han genomsvettig äntligen lyckas få upp det så visar det sig att det inte ens var det som lät. Skoj!


Bäst i OS:

Moppegänget (mupparna): Mycket käcka små gossar/medelålders män som dyker upp i varje time-out i volleyboll. De ställer upp sig på rad, och joggar sig sedan i ett bestämt mönster igenom hela banan med två moppar var, en i varje hand. De är för söta!

Bubblare: En kinesisk fotograf som följde efter Tia Hellebaut när hon tagit OS-guld i höjdhopp. Den olycksaliga individen lyckades springa (backa) rakt in i en vit stolpe som oförklarligt dykt upp mitt i vägen, han ramlade pladask och det var på det hela taget väldigt underhållande ;)


"Ska vi se om vi har med oss någon från Norrköping...nej, de har klippt av banden till Norrping"

- Sportkommentator på radio. Hehe!


(jag gillar att skriva på min dator. Knapparna är jättemysiga!)


Nä, nu ska jag gå till skolan och sjunga upp och öva lite. Tror jag... Aaargh, jag kreverar utan Internet! Snubbe från Okänt Företag, kom fort innan jag blir våldsam!

Kommentarer
Postat av: Edvin jönsson

Hahahaha görgo blogg

2008-09-08 @ 09:00:54
URL: http://komprimeradgurka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0