My Feet Loose The Ground och Fyra Veggobullar

Usch, mår inget vidare (alla tjejer fattar vad jag menar...). På litteraturhistorian satt jag typ och kvävdes i tysthet, innan jag tillslut hittade min röst och bad dem att öppna ett fönster. Svarade ärligt nej på frågan om jag mådde bra, och blev nedskickad på golvet med fötterna på en stol. Det var rätt mysigt faktiskt, jag låg där och djupandades medan handlingen i Drottningens Juvelsmycke berättades för mig. Typ som sagostunden ;) Ska nog bli svimfärdig lite oftare... Men det var lite småläskigt också, det brukar inte hända. Kan kanske bero på att nätterna blir lite sena i förhållande till när jag går upp... Och när jag väl sover drömmer jag en massa sjuka drömmar...

Var i alla fall fullt på det klara med att gå hem direkt efter den aningen turbulenta lektionen, men styrde ändå kosan mot elevköket för att se om det fanns nåt kul folk där. Det fanns det, så jag bestämde mig för att göra lite mellanmål i alla fall (Okej, texten till "Caligua and Ceasar" är väldigt... udda, bara kom att tänka på det, lyssnar på den nu). Det enda jag hittade i frysen som tillhörde mig var dock fyra ledsna små veggoköttbullar. Inte mycket att göra åt. Jag stekte mina fyra små köttbullar och satte mig och åt dem med kniv och gaffel. Riktigt trevligt. Vi har hittat en ny musikfavorit därnere; Tommy Nilsson är long gone. Nu är det Electric Banana Band som gäller ;) Hur gulligt som helst.

Igår hade vi redovisning på musikhistorian, det där med att spela upp en låt och motivera varför man valt just den. jag jobbade med Anton och vi (jag) bestämde att vi skulle köra Invisible, för att demonstrera det jag försökte få folk att förstå förra veckan. Och turligt nog så infann sig den rätta känslan just där och just då och min röst skälvde nämnvärt under hela låten. Anton kompade jättefint på piano, tyvärr hördes det inte så mycket eftersom pianotillverkarna inte prioriterat en sån liten skitsak som volymkontroll på sitt tekniska underverk. nej nej, vad ska man ha en sån för? Fyller väl ingen funktion? AK sa i alla fall att det var bra efteråt. Jag tror att hon äntligen fattat min ståndpunkt. Musik går inte att förklara. Musik Är bara.

 Här blev det lite Kalle bakom keyboard ;) stod längst från honom, tyvärr, så det blev inte så många kort på denne blonde rockgud.

Visste förresten inte att någon kunde se så snygg ut i tvångströja ;)

Kommentarer
Postat av: Britta

Haha, jooo texten i "Caligua and Ceasar" är ganska udda x)

Det är när jag lyssnade på vad dom VERLKIGEN sjöng "Jeanette" 'Don't try and hide from MrD'

2008-09-12 @ 14:13:07
URL: http://mittsko.blogg.se/
Postat av: Celine

Mr Dixgård..! Det har jag fan inte tänkt på, haha xD Bilden från RtM? ;)

Vic kan fan inte se ful ut. Det är liksom.. omöjligt.

2008-09-13 @ 12:56:51
URL: http://ceeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0