Addiction och Mystiska Drömmar

Gårdagskvällens intensiva lyssnande till The Wild One verkar ha gjort mig rätt instabil, för i natt hade jag världens knäppaste dröm. Vi var ett gäng som skulle åka någonstans, typ nordpolen fast varmt. Resefordon var ett hus, med två skivor på sidorna, som flög som ett flygplan. Knäppt. Pappa och hela brandkåren följde med tillsammans med en del av mina klasskompisar och en massa annat folk. Vi kom till någon stor typ entréhall, där jag hittade ett hål i marken. Sedan dök det upp en krona (sån man har på huvudet, inte pengar) som jag visste var farlig och sög energi ur bäraren. detta kan vara någon sorts sjuk referens till min tid som läsare av serietidningen Witch, som jag älskade i mellanstadiet. Sedan kom kronans ägare, som var lite sur, men jag tvingade henne att sätta sig i en skattkista tilsammans med kronan, en massa jord, en kudde och en chokladkaka (så hon inte skulle svälta) som jag grävde ner. Sedan började det droppa in folk som såg väldigt illa tiltygade ut, tydligen hade det varit någon sorts olycka med ett sånt där husplan. Brandmännen släpade in dem, men jag kunde inte se till pappa. Blev jätteorolig att han var kvar därute, men sedan dök han upp i kostym som ledare för ett gäng andra kostymnissar, tydligen någon sorts kriskomission. Jag satte mig och åt, och då dök tjejen jag stängt in i kistan upp och lät missnöjt hälsa att kronan faktiskt inte funkade, hon hade precis kommit på att energin sm fanns i den hade hon använt på någon annan. Så kronan var helt värdelös, fräste hon surt och gick iväg.

Ett av fenomenen i drömmen kan jag faktiskt spåra till verkliga händelser; pappa leder en viktig, farlig komission kan ha något att göra med att han igår hotade med att stänga av mitt internet om jag inte städade lägenheten...

Har fortfarande en crush på refrängen i "In Berlin". Lyssnar på den just nu. Den är underbar. Var god håll med. nu fryser jag om fötterna, men gör hellre det än går ifrån datorn. Avslutar som vanligt med citat. Håll till godo.

"Mmm..."
- Jag efter mammas femton minuter långa telefonutläggning om städning m.m. Gissa vad jag satt och gjorde... =P Ny bild från RfM! Fick till det perfekt!

Kommentarer
Postat av: Britta

Kärlek på In Berlin!

Jag har gått omkring och nynnat på den hela dagen...

2008-09-10 @ 23:45:51
URL: http://mittsko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0