Skrik och Panik

Nu är klockan 00.53. Klockan 08.30 ska jag lämna in en sammanställning av en undersökning om folks attityder till dialekter plus en analys av samma undersökning. Jag har fått fram följande:

1. Folk tycker dialekter är bra och lite kul.
2. Folk tycker om sin egen dialekt.
3. Göteborgska är den finaste dialekten och Finlandssvenska den fulaste.

Jaha. Bra. Hur vill hon att man ska utveckla det? Alla resonemang om huruvida dialekter anses bonniga, om man döms för sin dialekt och annat skit står redan i häftet vi fått att läsa. VAD ÄR DET HON VILL HA AV MIG!!?? Min plan är som vanligt att linda in svaga resonemang och lösa trådar och saker som inte ens hör dit i snygga formuleringar och krångliga ord. Funkar jämt. Tillslut tröttnar folk på att lyssna, men det låter väldigt sofistikerat och smart och jag får MVG. Hehe. Fast det är ju rätt sent, och jag är helt slut i huvudet efter en hel dag av sakral musik, je'mappelle, okokta potatisar och bandrep. Jag vill inte ha några läsämnen, jag vill ju bara spela! Jag kommer aldrig bli akademiker i alla fall, jag vill inte vara smart, jag vill bara spela!

Ok, 01.00. Om någon kan leverera en mindblowing analys av folks inställning till dialekter på sådär en fem sidor så skulle jag vara hemskt tacksam. Helst innan klockan åtta imorgon. Ni vet hur ni kan nå mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0