Svald Stolthet och Svalt Kaffe

Herregud, det här trodde jag inte om mig själv! Jag har börjat på, och gjort klart, GYMPAPAPPERENA! Har jag ingen stolthet alls i kroppen??? jag förstår mig inte på mig själv. I och för sig så gjorde jag väl inte direkt det bästa jag kunde, och illustrationerna av stretchingövningarna höll långt ifrån min normala konstnärliga standard... De blev faktiskt väldigt, väldigt fula. Jag ska lämna in det mesta till Monica imorgon, det här känns som ett nederlag, BUHU!!!

Hade sista flöjtlektionen för terminen idag; vi spelade en massa roliga duetter avista och en av dem lät fruktansvärt, men det var meningen. Men jag kunde knappt hålla mig för skratt, så vidrigt bra lät det! Jag lyckades få tag på noterna på Gabriellas sång i Bess-dur, så nu slipper vi transponera den för hand. Vi har den en sekund för lågt, och den går inte att sjunga så.
Annan kul grej på lektionen; Ända sen jag började på flöjt (nästan i alla fall) så har krister tjatat på mej om att jag borde dricka kaffe. Jag har vägrat bestämt, i flera år, men jag tänkte att nu är det sista lektionen, och då ska jag fanimej dricka kaffe! Och det gjorde jag, hurra för mig! Det var inte speciellt gott, och jag var tvungen att skölja ner smaken med två after eight sen (ur kartongen jag gett krister i present).

"Var det gott då?"
"Nej, inte precis... jag lånar en after eight av dig, jag står inte ut med smaken!"
"Visst"
"...*mumlar* jag tar två..."
- Jag (2,4) har druckit kaffe och Krister (1,3) är nyfiken. jag snattar hans godis...

"Alltså, utan våran ryggmärg så hade vi typ setat såhär! *lutar sig framåt*"
"Men... kallas inte det för larver?"
- Anna (1) är duktig på kroppen, det är inte David (2). Eller så satt han bara och tänkte på något annat.

"Det här är en väldigt fin kostymfilm, fast mer en tjejfilm. Det är alltså ingen killfilm, det vill säga inte så mycket blod, våld och sex!"
-Jessica (engelskalärare) kommenterar filmen "stolthet och fördom"

"Där ser ni killar vad vi tjejer utsätter oss för för att vara snygga inför er! Att noppa ögonbrynen är ingen smärtfri historia direkt, och för att inte tala om att vaxa benen!"
"A, jag vet, det gör jätteont att noppa ögonbrynen!"
-Jessica (1) kommenterar balförberedelser på filmen, och Linus (2) avslöjar kanske lite mer än vad han tänkt sig...

Ja, då kanske jag spelar på avestafestivalen på fredag... och sedan nationaldagen i avesta och horndal (piccolaproblemet är på väg att vinna en lösning; det gick tydligen att låna via sjövik)

Åh, gud, msn är stressande! Det är ju jättekul att man kan ta upp kontakten med gamla kompisar och sådär, men när man blir bombad av typ 15 pers på en gång som alla undrar hur man mår, ja, det är lite småjobbigt. Suck, det var bättre på kilskriftens tid... Skrivmaskiner funkar väl också kanske, men det börjar bli lite för mycket teknik involverat redan där...

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0