Nedstämdhet och Tantifierad Lägenhet

Jösses, det känns jobbigare att lämna musikskolan än vad jag trodde. Är fortfarande ganska nedstämd över det, så det är skönt att vara i skolan och ha lite kul. föutom detta allestädes närvarande hägrande IGt i idrott och hälsa så är allt helt okej där; naturkunskapsprovet gick bättre än jag trodde med tanke på att jag började läsa på i bilen från falun i går kväll. Svenskan var bra; tydligen behöver jag inte läsa en tredje termin om jag inte vill, jag har redan MVG. Nice! fast jag kommer nog att vara med på de lektionerna i alla fall i falun, för jag gillar verkligen att skriva. Musiken var bra; roliga låtar spelades upp. i stridens hetta (en av många) råkade jag ge David ett bitch slap, och sedan var vi givetvis igång ;) Min högra kind känns inte riktigt som den brukar, han har väldigt bra teknik... Johan råkade spilla vatten på David på KuHi:n, han fick ligga på knä på golvet och torka upp =P Det gick bra på repet med bandet också; vi kanske ska spela några låtar på Avestafestivalen innan prisutdelningen i karnevalsloppet...

Var i falun i går och var med på sånglektioner och så, mysigt. var och kollade på lägenheter också; hittade två stycken, det blir någon av dem. En av dem bor en tjej i nu, den var ganska liten men jag blev helt förälskad! Den var jättemysig! Den andra blir säkert också bra med lite modifikationer; det var nästan en överdos av broderade bonader och gamla kuddar med turistmotiv... Så om man byter ut tapeterna, gardinerna, mattan, överkastet, byrån, skrivbordsstolen m.m. så blir det nog rätt mysigt... Det kommer att kosta en förmögenhet...

Hm, har märkt att när jag är på dåligt humör så lyssnar jag mycket på indierock. I höstas under Det Stora Vintermörkret som infinner sig varje år knarkade jag Timo Räisänen. Jag antar att det är något med den där lite osäkra, skälvande, känslosamma rösten i kombination med att det är en kille som sjunger som gör att jag verkligen tar det till mig. Det finns så mycket machokillar nu, det är lite synd. Känslor, kom fram! när jag är på bättre humör är det uteslutande Sugarplum Fairy som gäller. Lite mer energi sådär. fast jag har funderat på om det egentligen är så nyttigt att lyssna på depp-musik när man är lite nere; är det man själv som påverkar valet av musik, eller är det musiken som påverkar en själv? Vore det inte i såna fall bättre att lyssna på jätteglad musik när man är ledsen? Fast det är ju inte så (jätteglad) man känner sig då... mysko.

i vilket fall: dagens citat! Yay!

"Ja, fast det måste göras av en fackman..."
"Äh, fuckman!"
-Jag (1) om tapetsering av lägenheter, David (2) tvärdissar.

"Gammapartiklar stoppas av atom... batong... betong..."
-David pratar radioaktiv strålning inför Nk-prov.

"Vad skrev du på 'biocider'?"
"Typ cider gjord på ekologiskt odlade råvaror."
"Jag skrev att det var en sorts fisk.... hade ingen aning!"
- Maria (1,3) har spörsmål angående ovan nämnda prov. Jag (2) svarar efter bästa förmåga, men jag är inte säker på att mitt svar är rätt heller. har aldrig stött på begreppet förut...

"Amy Diamond är sexig!"
-D. säger mycket konstigt. Han vill speciellt påpeka att han inte menade det. Och jag tror honom.

Kastrullunderlägg!
/Linnéa

Kommentarer
Postat av: Dave

Du får ju skylla dig själv för du slog mig först xD
fast var gald.. :O (jag mena "glad") ... för allt ditt hår som dämpa smällarna :D

2008-05-25 @ 14:26:53
Postat av: Nea

Just det, långt hår e jättebra! Spara ut ditt vetja!

2008-05-27 @ 16:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0