Svettkrig och Kalsippor/er/a

Åh, gud, jag är så frustrerad! Jag satt och jobbade med min myspace typ hela dagen idag; lyckades lista ut hur man fixar ett tema och sådär, lade upp en låt och lite text... Men innan jag var klar var det nära att datorn rök (dock inte lika nära som på datakunskapen för några veckor sedan...). Datorer har kommit till enbart för att jävlas med den tekniskt handikappade delen av befolkningen. Och jag kan nog påstå att jag tillhör den... Apropå datorer så stötte vi på ett tangentbord häromdan. Pira trodde att det var trasigt och sa åt oss att kasta det. Det gjorde vi. Men sen tog vi upp det ur soptunnan igen! Felet visade sig vara enkelt; en av de där små metallgrejerna i kontakten hade blivit sned. Så det var bara att böja tillbaka den, och nu har vi ett fullt fungerande tangentbord, tror vi... vi har iofs inte testat det än. Funkar det inte så ska vi filma när jag trashar det. Det känns som en bra hämnd på allt som tekniken orsakat mig.

Igår kom David och jobbade lite (vi låg nere i bänkgården och glesade olika former av växtlighet nedklämd i kruka), och under en cykeltur hem från en middag hos ett par kompisar till mamma och pappa kläckte han följande, som jag inte vet om jag ska skratta eller gråta åt...

*Rätar till sig på cykelsadeln, ser allmänt obekväm ut*
"Asså mina kalsippor sitter jättejobbigt!"
"Eeh... kalsippor? Borde det inte heta kalsipper, om det nu måste heta nåt sånt alls?"
"Nej... fast egentligen är det ju bara en, det borde heta kalsippa!"
- David (1,2,4) och jag (3). Enligt mig var detta ett synnerligen obehagligt ord redan från början (det låter lite som om han förvarar en viss typ av vårblomma i sina underkläder...) och borde inte heta något av ovanstående alternativ alls. Så det så! Vik hädan, onda kalsippa! (jag ryser bara jag skriver det...)

För övrigt så planerar vi att, någon dag när vi har tråkigt, testa en teori som vi funderat över länge (inte sojakorvsteorin, dock, då måste vi vänta på att en meteorit slår ner); nämligen om det går att stoppa armsvett med hjälp av tejp. Jag lider av irriterande svettningar under armarna, och det verkar som om det skulle ta livet av tillverkarna att göra en deo som fungerar. Nu har de gjort en hel uppsjö av sådana som inte fungerar, så man tycker ju att de borde ha listat ut vad som är fel, men nejdå! Så nu ska vi helt enkelt tejpa för utsläppen och se vad som händer.

DAGENS ERBJUDANDE!
Företag som söker testkanin för deodorant, se hit! Jag är ett av de hopplösa fall som hitintills fallit mellan stolarna och aldrig fått den behandling jag behöver. Nu erbjuder jag mig till forskningen för att hjälpa andra i samma situation (men framförallt mig själv...) Funkar det på mig funkar det på alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0